ری اکتور در 3ds Max
Reactor ==< Create Object==< Rigid Body Collection
بعد به منوي Modifier رفته دكمه ALL را زده و اشياي مورد نظر را انتخاب مي كنيم
Reactor ==< Create Object==< Rigid Body Collection
بعد به منوي Modifier رفته دكمه ALL را زده و اشياي مورد نظر را انتخاب مي كنيم
این تمرین در واقع روشی است که با آن میتوانید موضوعات سه بعدی را روی یک spline فرم دهی کنید و از پارامترهای مختلف برای تغییر شکل دادن موضوع استفاده کنید .
برای نمایش پارچه از دو موضوع استفاده میکنیم . یکی به عنوان پارچه و دیگری به عنوان جسمی که پارچه روی آن قرار میگیرد . برای پارچه ما از یک مکعب باریک استفاده میکنیم . برای جسم سخت هم از یک مکعب بزرگ ، شما میتوانید از موضوعی مثل میز یا چیز دیگری استفاده کنید .
آموزش مقدماتی مایا 1
برای این که بتونین به بهترین نحو از مایا استفاده کنین لازمه که منوها و ابزارهایی که توش هست رو به خوبی یاد بگیرین تا وقتی بهشون نیاز دارین مشکلی نداشته باشین .
آموزش گام به گام مایا
مایا نام نرمافزاری برای طراحی سه بعدی است. این نرمافزار نخست توسط شرکت آلیاس.ویو فرانت عرضه شده است که در سال ۲۰۰۵ شرکت اتودسک ( بزرگترین شرکت ساخت نرم افزارهای سه بعدی و انیمیشن سازی از جمله ۳D Studio Max و Autocad )آن را خریداری کرد و نسخههای جدید مایا با نام اتودسک مایا(Autodesk MAYA) به بازار عرضه شدند.
حرکت تایر ماشین در 3ds Max | |
| |
درسي رو كه ميخوام بدم فكر نكنم تو سايتي باشه(شايدم باشه) اين آموزش از خودمه اول يه BOXرو رسم مي كنيم (L=40,W=70,H=40) بعد يهCYLINDER به شعاع 20و ارتفاع 10رو كنارBOX رسم مي كنيم . حالاBOXرو انتخاب كنيد و روي آن كليك راست كنيد و WIRE PARAMETERS رو انتخاب و از گزينه هاي باز شده بريد رويTRANSFORM>POSITION>X POSITIONو از توي صفحه روي CYLINDER كليك كنيد و اينبار TRANSFORM>ROTATION>Y ROTATION |
برای شروع کار یک استوانه در صحنه ایجاد کنید .این استوانه قسمت شمع را میسازد. برای نمایش خطوط و لبه ها در نمای پرسپکتیو روی نام نما (perspective) کلیک راست کنید و گزینه Edged Face را تیک بزنید . این کار را با کلید F4 نیز میتوانید انجام دهید . |
مدلینگ مهره شطرنج | |
اول از همه این مسیرو برین spline > line |