مدلینگ مهره شطرنج
| مدلینگ مهره شطرنج | |
| اول از همه این مسیرو برین spline > line | |
حالا میتونین لاین یا خط رسم کنین
پس چیزی شبیه این میکشیم
با کلیک راست به خط کشیدن پایان میدهیم
اگه این مسرو بریم میتونیم مرکز جسممون رو تغییر بدیم
پس ادامه مدیم
Hierachy > pivot > affect pivot only > center to object.
حالا مرکز رو میگیریم و دقیقا میذاریم وسط لاین با همون خط
از پانلmodifier
دستوریه به نامlathe
اونو انتخاب کرده و میبینیم که خط حول محور انتخاب شده میچرخه
این دستور میشه به کوزه گری تشبیش کرد
همه ی گزینه های این دستورو دستکاری کنین
بعد دو سه بار خرابکاری همه چیز این دستور دستون میاد
پس نترسین تا میتونین خرابکاری کنین
پس از یه کار طاقت فرسا
.میخوایم سر مهره رو بکشیم
پس یه کره رسم میکنیم که کمی از کله شاهمون کوچیتر باشه
سعی کنین هراندازه ای که به نظرتون قشنگ میاد همونو انتخاب کنیم
پس به خلاقیتمون احترام بذاریم
.خیلی خوب کره رو بالای سر شاه قرار میدیم
حالا اگه کلید Fرو بزنیم نما به نمای روبرو تغییر میکنه
پس دکمه اف رو میزنیم
دوباره همون اولین مسیری که رفتیمو تکرار میکنیم واسه ساختن یه قسمت دیگه از مدلمون
spline > line,
همچین خطی رو رسم میکنیم ایندفعه به جایlathe دستوری به نام extrude وجود داره اینو هم ازmodifierانتخاب کنین ببینین که کارش چیه مقدارش یا همونamount
رو برابر4,5 میذاریم
اگه رو این مدل کلیک راست کنیم بعدconvert to
بعدشمeditabe polyانتخاب میکنیم
vertexهای بیرونی رو بگیرشو بعد کلیدrمیزنیم تا تغیر مقیاسش کنیم یا باکلاسترscalش کنیم
اگه از “ tool,
mirror”رو بزنیم کمی هم تنظیمش کنیم باید همچین شکلی داشته باشیم
یکی از ابجکتارو به editable polyتبدیل کنین و بعد attach
همشونو باهم یکی میکیم
 شمع دانی که دم مرگ به پروانه چه گفت؟...
	  شمع دانی که دم مرگ به پروانه چه گفت؟...