آموزش ساخت متریال میکروسکوپ الکترونی در 3ds Max
آموزش ساخت متریال میکروسکوپ الکترونی
برای شروع material editor را در 3dsmax باز کنید وبه یکی از قسمت های خالی material رفته و نام آن را به "electron_1" تغییر دهید. سپس به لیست طوماریmap بروید.ما تنظیمات جدیدی را به map های جدید اعمال میکنیم.

بدیهی است که با diffuse map شروع میکنیم.بنابرین diffuse map را انتخاب کنید سپس falloffرا انتخاب کنید و تنظیماتی را که در زیر نشان داده شده به آن اعمال کنید.
حالا به لیست طوماری map برگردید و self-illumination map را انتخاب کنید. ما این map رو میسازیم به طوری که در رندر اثر glowing/illumination داشته باشد. یک falloff map ایجاد کرده همچنین تنضیمات مناسب که در زیر نشان داده شده به آن بدهید.
حالا در مرحله آخر یک bump map ایجاد میکنیم.به لیست طوماری maps برگشته و روی انتخاب کننده ی bump map کلیک میکنیم و یک noise map انتخاب میکنیم و سپس تنظیمات نشان داده شده را به آن اعمال میکنیم.
کنون کار ما تمام شد.این نتیجه ی نهایی من بود(رندر شده با VRay)
امیدوارم که از درست کردن این tutorial لذت برده باشید.
(مدیران وبلاک)
ساخت متریال ماشین با استفاده از Vray
برای شروع material editor را در3dsmax باز کنید . سپس به یکی از قسمت های خالی متریال بروید و در سمت راست دکمه ی "standard" را انتخاب کنید و Vray material را انتخاب کنید:

حالا بعد از انتخاب "VRayMtl" به material editor برگردید و اسم متریال را به "Car Paint 1" تغییر دهید و رنگ های reflect و diffuse را تغییر دهید . من یک قرمز خوشزنگ انتخاب کردم اما هر رنگی را میشه انتخاب کرد. حالا مقدار رنگ Reflect را از 100% black به RGB: 20-20-20 تغییر دهید
حالا یک رندر آزمایشی میگیریم .کار شما باید شبیه شکل زیر باشد (بستگی به تنظیمات رندر دارد) من فقط یک plane قرار دادم و متریال رنگ ماشین را به کره اعمال کردم.
به نظر من خوب شده. اما باید این رو به مدل ماشینی که روش کار میکنید اعمال کنید و ببینید اگه واقعا به اندازه کافی خوب باشه. موفق باشید.
شمع دانی که دم مرگ به پروانه چه گفت؟...